Založ si blog

Ako reagovať na snahu obmedzovať vaše práva

Peklo sa v mojom živote začalo, keď mi doň vstúpil kresťan a začal mi vnucovať kresťanstvo, ako jedinú správnu vieru a jedinú možnosť, ako správne žiť. Keďže som bola vychovaná v náboženskej slobode, dlho som si myslela, že na to stačí mávnuť rukou, alebo sa otočiť a odísť, ukázalo sa však, že je nevyhnutné o svoju slobodu zabojovať. Sú prípady, kedy vám pomôže iba zákon, napríklad Daniel Pastirčák ma až do 1. januára 2017 obťažoval pozvánkami do kostola a opakované žiadosti z mojej strany, aby ich neposielal, nepomáhali. Toho prvého januára mi napísal opäť a poradil mi, že keď mi od neho mail príde nabudúce, mám ho ignorovať. V ten deň však, našťastie, vstúpil do platnosti zákon o GDPR a nijaký ďalší mail som už od neho nedostala. Daniel Pastirčák sa zrejme tiež považuje za človeka nadradeného ostatným, takže nepotrebuje ich súhlas s tým, aby im zasahoval do života, obmedzoval ich slobody a vnucoval im kresťanské vierovyznanie.

Kresťan, ktorého som spomenula, bol oveľa ťažší prípad. Jeho intelekt bol taký nízky, že bol presvedčený, že to, čo sa mu sníva, sú fakty, a keď sa mu o mne niečo prisnilo, napríklad, že ho podvádzam, vyžadoval, aby som mu vysvetlila, prečo sa mu to sníva, lebo keby nebola pravda, že ho podvádzam, tak by sa mu to určite nesnívalo. Takéto kraviny som nebola ochotná dlhodobo riešiť, takže musel opustiť môj životný priestor, aj tak som sa však všeličo naučila. Okrem iného aj to, že na niektorých takýchto hlupákov nepomôže nič, iba zákon, existuje však aj určitá skupina, na ktorú neplatí ani zákon. S Pastirčákom mi však zákon pomohol. Našťastie.

O dotyčnom kresťanovi poviem ešte toľko, že je to chodiaca reklama na One Brain, párkrát sa mi pochválil, že svoju prvú manželku raz zmlátil tak, že sa mesiac liečila a pre alkoholizmus ho vyhodili z jedného zamestnania. Je to však kresťan, a preto to evidentne nevadí.

Takže, ak vás začne niekto obťažovať svojím vierovyznaním a vy si to neprajete, či už ste neveriaci, vytvorili ste si svoj vlastný vzťah k Bohu, alebo máte akýkoľvek iný dôvod a veriaci neprestanú, máte právo reagovať.

Skúsme si uviesť príklad, čo robiť a ako reagovať tak, aby ste neporušili zákon a konali v súlade s medzinárodnými dohovormi o ľudských právach.

Štefan Kuffa sa postaví a začne v súlade so svojím náboženským presvedčením, morálkou, ako ju vníma on a svojím svedomím vyžadovať, aby divadelné predstavenie opustili všetky deti.

Po prvé, Štefan Kuffa, veriaci, ani katolíci, nie sú jediní, kto má právo na slobodu svedomia, myslenia, viery, ani prejavu. To, že im svedomie káže vnucovať kresťanskú „morálku“, je ich právo a ich problém. Majú na to právo. Majú právo veriť v čo chcú, aj to nahlas prejaviť. Toto im zakázať nemôžeme. Samozrejme, uvedená situácia bola špecifická, tam sú aj iné faktory, ktoré zrejme sú v procese riešenia, ale v zásade nemáme právo zakázať Štefanovi Kuffovi, aby si myslel, čo chce, veril, v čo chce, aj to nahlas prejavil.

Štefanovi Kuffovi teda nemôžeme zakázať, aby hovoril, čo má na srdci.

Štefan Kuffa však takisto nemôže zakázať nám, aby sme hovorili, čo máme na srdci my, inak veriaci alebo neveriaci.

Každý, kto sa stotožňuje s nasledujúcim textom, má právo nahlas a verejne povedať napríklad aj niečo takéto:

„Rešpektujem, že považujete predstavenie za nevhodné, ale podľa mňa vhodné je a deti určite odvádzať nebudem. Ak dospejem k záveru, že sa pre moje deti nehodí, tak ich odvediem. O tom Vy rozhodovať nebudete. Vy nie ste oprávnený rozhodovať o tom, v akých hodnotách mám prežiť svoj život, ani v akých hodnotách mám vychovávať svoje deti. Chcem Vám však, pán Kuffa, pripomenúť, že Vy tu nehlásate nijakú objektívnu pravdu, ale výlučne Vaše náboženské bludy. Celá Biblia je pravdivá asi ako Harry Potter a Vy nebudete rozhodovať o tom, že ju musím považovať za pravdivú aj ja, lebo ju za pravdivú považujete Vy. Pre mňa je Biblia vymyslená rozprávka. Rozdrapujete sa tu, ako keby som nebol schopný vytvoriť si svoj vlastný názor, a mňa tento Váš postoj uráža. Na jednej strane ma uráža, že ku mne pristupujete ako k nesvojprávnemu hlupákovi, ktorý, podľa Vás, nedokáže o sebe samostatne rozhodovať, na druhej strane ma uráža, že o mne silou-mocou chce rozhodovať človek na Vašej úrovni. Máte odborné vzdelanie v oblasti psychológie, či psychiatrie? Dokážete rozlíšiť medzi realitou a výmyslami? Viete, aký je rozdiel medzi faktom a domnienkou? Viete rozlíšiť, kto hovorí pravdu a kto klame v starozákonnom príbehu o vyhnaní z raja? Alebo iba opakujete, čo do Vás niekto natlačil a nie ste ani schopný pochopiť, že sú ľudia, ktorí nechcú žiť v súlade s Vašimi výmyslami? Viete, že nemáte právo vynucovať, aby sme k tým Vašim náboženským bludom pristupovali ako k faktom? Vy si slobodne šírite svoje náboženské bludy a vadí Vám, že niekto odmieta v súlade s nimi žiť? Kde beriete istotu, že to, čo tvrdíte, je objektívna pravda? Vy v skutočnosti bojujete o to, aby sme všetci žili v súlade s Vašimi bludmi a o to, aby slobody všetkých boli obmedzené v súlade s kresťanským vierovyznaním. Ja nepovažujem kresťanstvo za nadradenú ideológiu, pretože hlása vymyslené blbosti, žiada toto právo iba sama pre seba a snaží sa potrestať každého, kto tieto bludy a obmedzovanie slobôd odmieta. V skutočnosti bojujete o právo vládnuť ostatným, rozhodovať o nich a vynucovať, aby všetci žili v súlade s Vašimi náboženskými bludmi, ako to bolo v stredoveku. Preto opakujem, Vy tu šírite vymyslené náboženské bludy, nijakú objektívnu pravdu, a keď Vám vadí, že na to máte právo, že Vášmu vierovyznaniu povinne platím zo svojich daní základné, stredné a vysoké školy, že máte každých päťsto metrov na kríži zavesenú mŕtvolu a Vy ešte silou-mocou chcete bojovať, aby tí, ktorí k Vám nepristupujú ako k nadradeným, boli exemplárne potrestaní, tak Vám oznamujem, že hlupák ste Vy a mňa tieto Vaše náboženské nezmysly absolútne nezaujímajú. Kým nemáte vedecký dôkaz o tom, že človek sa rodí zlý, hriešny a skazený, a preto potrebuje spasiteľa, považujem celú túto Vašu náboženskú tézu za degradovanie mojej hodnoty a dôstojnosti. Kým nemáte vedecký dôkaz o tom, že tie Vaše vymyslené náboženské bludy sú pravdivé, dovtedy sú to pre mňa iba vymyslené náboženské bludy a ja Vás žiadam, aby ste ma s nimi už nikdy neotravovali.

To je jedna možnosť. Možností je, samozrejme, viac, ide o to, že treba vstať a predostrieť svoju verziu.

KAŽDÝ má totiž právo na slobodu myslenia, viery, prejavu a svedomia. Slovo každý v žiadnom prípade neznamená, že „iba veriaci a ostatní sa musia prispôsobiť“, ani to, že „veriaci sú oprávnení rozhodovať o tom, ako majú žiť ostatní členovia demokratickej spoločnosti“.

Takže, ak vám svedomie nedovolí byť ticho, keď nejaká náboženská obec rozširuje svoje vymyslené bludy, vstaňte a povedzte to nahlas. Nijaký veriaci nemá právo vám zakázať povedať nahlas, že absolútne nesúhlasíte s tým, aby sa vymyslené príbehy prezentovali ako fakty. Právo na slobodu myslenia, svedomia, prejavu a viery ma KAŽDÝ. Nie len katolíci, veriaci alebo kresťania.

Vážený pán profesor Heretik!

16.09.2024

Som presvedčená, že môj text sa k Vám nakoniec dostane, takže Vás takto oslovujem. Prejdem rovno k veci, na stránke Právne listy mi pred rokom vyšiel článok týkajúci sa pozície náboženstva v demokracii, zvlášť kresťanstva a okrem otázok pre právnikov sa v ňom nachádza aj niekoľko otázok pre odborníkov z oblasti psychológie a psychiatrie. Právnik, ktorý mi navrhol, [...]

Boh je dobrý otec

14.09.2024

Povedal Ježiš Kristus a s týmto vyhlásením sa plne stotožňujem. Preto budem vždy porovnávať to, čo kto o Bohu rozpráva, alebo čo sa o ňom kde píše s tým, či by sa v danej situácii rovnako zachoval dobrý otec, a keď sa konanie príslušného Boha bude odlišovať od toho, ako by v danej situácii konal dobrý otec, neprijmem to, čo sa o takomto Bohu niekde hovorí alebo [...]

Kresťanstvo je primitívna ideológia

06.09.2024

V skutočnosti ide o druhý najprimitívnejší spôsob nadobúdania moci nad druhým človekom. Prvým je fyzické násilie: „Som od teba silnejší, tak ťa zmlátim a budem ti vládnuť. A ty ma budeš poslúchať. A budeš mi platiť, aby som ťa zase nebil.“ Toto robili výpalníci. Aj šikana na školách sa niekedy takto prejavuje. Druhým je emocionálne násilie: „Ja [...]

Portugalsko, lesný požiar, hasičské lietadlo, požiar

V Portugalsku zúria rozsiahle požiare, vyžiadali si už najmenej dve obete

16.09.2024 22:00

Úrady informovali, že v dištrikte Aveiro nasadili 12 hasiacich lietadiel a v celej krajine bojujú najmenej s 20 požiarmi.

Rakúsky kancelár Karl Nehammer

Záplavy odplavili aj morálku? Rakúsky kancelár vyzval pre povodne na pauzu v kampani, ale sám v nej pokračoval

16.09.2024 21:21

Nehammer argumentoval, že treba všetku energiu a pozornosť sústrediť na zvládnutie prírodnej katastrofy a pomoc tým, ktorých zasiahla.

most, Čadca

Nebezpečná voda sa valila aj Čadcou. Živel tam ohrozoval mosty, firmy aj rodinné domy

16.09.2024 21:00

Podobné povodne boli v metropole Kysúc zaznamenané v roku 1997, no viacerí miestni tvrdia, že ani vtedy živel nespôsobil také škody, ako teraz.

Devínska Nová Ves, Povodeň, Bratislava

Zničené budovy, cesty aj polia. Koľko budú stáť opravy? Slovensko čaká, kým odznie povodňová vlna

16.09.2024 20:00

Najhoršie sú na tom okresy v Bratislavskom samosprávnom kraji (BSK), ktorý bude zatiaľ potrebovať na opravy takmer tri milióny eur. Trnavský kraj odhaduje škody na niekoľko desiatok tisíc eur.

Gabriela Uhlárová

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 5
Celková čítanosť: 4403x
Priemerná čítanosť článkov: 881x

Autor blogu

Kategórie

Archív